shape

شیردوش و کاربرد شیردوش


شیر انسان کلید شروع یک زندگی خوب است و فواید فراوانی برای مادام العمر به همراه دارد. شیر مادر یک نیاز حیاتی برای سلامت نوزاد بوده و یک اقدام لازم بهداشتی برای کودکان و مادران است
سازمان بهداشت جهانی  (WHO) و یونیسف نیز رژیم غذایی انحصاری شیر انسان را به مدت شش ماه توصیه می کنند.
با این حال برای اکثر مادران مواقعی پیش خواهد آمد که نوزاد خود را به دلایلی نظیر مسافرت، کار و یا بیماری از خود دور نگه دارند. پس باید در این مواقع به منظور دوشیدن و ذخیره سازی از شیردوش ها کمک گرفت. شیر دوش­ها  به مادر کمک می کنند تا در زمانی که مادر امکان شیردهی به نوزاد را ندارد، نوزاد همچنان بتواند از شیر مادر تغذیه کند.

فواید استفاده از شیردوش

استفاده از شیردوش ها در بیشتر موارد میتواند هم برای مادر و هم برای نوزاد مفید باشد. تا جایی که میتواند باعث تحریک بدن مادر و تولید هورمون های مورد نیاز بعد از زایمان همانند مکیدن سینه مادر توسط نوزاد گردد.
استفاده از شیردوش امکان مشارکت دیگران در فرایند شیردهی به نوزاد را فراهم می­کند و در این حین به مادر اجازه استراحت می دهد.
به علاوه شیر دوش ها باعث بیرون آمدن نوک سینه‌های صاف شده می شوند که با این اتفاق نوزاد قادر به گرفتن سینه مادر خواهد بود.

شیردوش دستی چیست

این مدل شیردوش از یک بادکش یا پمپ و یک شیپوری که بر روی سینه قرار میگیرد تشکیل شده است. با فشار دادن بادکش مکش صورت گرفته و شیر به داخل شیشه یا بادکش وارد میشود. بسیاری از مادران اینگونه شیردوش ها را به دلیل اینکه قدرت مکش با دست قابل تنظیم است مناسب تر میدانند.

انواع شیردوش های تولید شده در شرکت فناورطب اسپادانا

  1. شیردوش ساده
  2. شیردوش پارسیس
  3. شیردوش لاو
  4. شیردوش لاولی
  5. شیردوش آوینا


نکته: بدلیل اهمیت سلامت نوزاد دلبندتان به هیچ عنوان شیردوش خود را در اختیار مادر دیگری قرار ندهید.
 نسبت به تمیز کردن شیردوش خود و نگهداری آن حساسیت لازم را به خرج دهید.

مراحل شستشوی شیر دوش:
 
  1. بلافاصله پس از دوشیدن شیر، قطعات  دستگاه را از یکدیگر جدا کرده و با آب خنک آبکشی کنید.
  2. با چند قطره مایع ظرفشویی تمامی قطعات به خوبی شستشو دهید.
  3. با آب ولرم آبکشی کرده و روی یک پارچه نخی قرار دهید تا خشک شود.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟